اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)

500 واحدبازسازی شده مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از افتتاح 500 واحدبازسازی شده مددجویان مناطق زلزله‌زده طی چند روز آینده خبر داد.

500 واحدبازسازی شده مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین خدرویسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در دفتر مدیریت اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد از سفر 2 روز پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد طی روزهای 30 و 31 خردادماه جاری به استان کرمانشاه خبر داد.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در تشریح اهم برنامه‌های سفر فتاح به این استان، گفت: فتاح در سفر روز نخست(چهارشنبه،‌ 30 خردادماه) به سرپل‌ذهاب می‌رود و در دیدار با مددجویان این شهرستان به مشکلات و درخواست‌های آن‌ها رسیدگی می‌کند.

وی افزود: رئیس کمیته امداد پنج‌شنبه، 31 خردادماه برای بررسی خدمات این نهاد حمایتی به منطقه اورامانات از جمله ثلاث باباجانی، جوانرود و پاوه، سفری خواهد داشت.

خدرویسی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت 5 هزار و 329 واحد تخریبی مددجویان مناطق زلزله‌زده را عهده‌دار شده است، گفت: عملیات احداث 3 هزار و 28 واحد از این تعداد آغاز شده که نقش مهم گروهای جهادی در ساخت، تعمیر و تجهیز واحدهای تخریبی قابل ذکر است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، عملیات احداث 500 واحد از منازل تخریب شده مددجویان زلزله‌زده به پایان رسیده است که در سفر رئیس کمیته امداد به استان، افتتاح می‌شود.

وی به ساخت 455 واحد اشتغال دامی در این مناطق برای مددجویان اشاره و بیان کرد: بنیاد برکت  پرداخت خسارت‌ وارده به دامداران مددجو زلزله‌زده را عهده‌دار شده و همچنین تسهیلاتی نیز در راستای توانمند‌سازی از سوی کمیته امداد به مددجویان پرداخت می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر سقف تسهیلات تعیین شده از سوی دولت به مددجویان زلزله‌زده روستایی 12 میلیون تومان و مددجویان زلزله‌زده شهری 15 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌کند.

وی در توضیح محدودیت ساخت واحدهای مددجویان در مناطق زلزله‌زده، گفت: سعی شده واحدهای ساخته شده به نسبت جمعیت ساکن در آن باشد به عنوان مثال، مساحت منزل ساخته شده برای خانواده مددجوی با جمعیت 2 نفر کمتر از خانواده مددجوی با جمعیت پنج نفر است.

خدرویسی به تفاهم‌نامه این نهاد حمایتی با بنیاد مسکن در راستای صدور مجوزها برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده استان اشاره و بیان کرد: کمیته امداد با خیران و همچنین دانشگاه تربیت پاسداران امام حسین(ع) تفاهم‌نامه‌های خوبی را برای ساخت منازل مددجویان زلزله‌زده امضا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه اضافه کرد: 400 سرویس بهداشتی در راستای همین تفاهمنامه‌ها در مناطق زلزله‌زده ایجاد شده است.

وی در خصوص نحوه پرداخت مستمری مددجویان مناطق زلزله‌زده، اضافه کرد: آبان‌ماه برای مستمری‌بگیران این مناطق سه ماه حقوق واریز شده که در آذرماه با ادامه این روند، 2 ماه حقوق واریز شد و عید نیز مددجویان به میزان سه ماه حقوق دریافت کردند.

خدرویسی به ساخت ساختمان‌های کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: این ساختمان‌ها برای ارائه خدمت به مددجویان با سرعت ساخته شد.

وی با بیان اینکه 170 هزار نفر در استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: 30 هزار نفر نیز در استان خدمات دیگری را از این نهاد حمایتی دریافت می‌کنند.

به گفته این مسؤول، 6 هزار نفر مددجو در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه 96، زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه قرار گرفته‌ و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند شده‌اند.

خدرویسی با انتقاد نسبت به کمپین(نه به کمیته امداد)، خاطرنشان کرد: صدقات و زکات یک کوچه و محله مطابق ضوابط شرعی و قانونی مختص نیازمندهای همان منطقه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه خبر کمک کمیته امداد به فلسطین را شایعه و کذب اعلام کرد و اظهار داشت: صندوق‌هایی برای دریافت کمک‌های مردمی به‌نام کمک به فلسطین در مراسمات ملی داریم که افراد خود به طور واضح برای کمک به فلسطین وجه نقد در آن می‌اندازند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول